בניית אתר אינטרנט וחווית משתמש

לקראת תחילת שנות האלפיים, האינטרנט היה בשלב החדירה שלו, והיו הרבה מאד פסימיסטים , שטענו כי האינטרנט זו רק אופנה

המשך »

בניית אתר אינטרנט ושילוב תמונות

שילוב תמונות באתר אינטרנט הוא תהליך הכרחי לגיוון תוכן ולשיפור חווית המשתמש. זכויות יוצרים במידע ועסק מעוניין להשתמש בתמונות ו/או

המשך »

בניית אתרים למובייל

תופעת "המובייליזציה " בבניית אתרים. בשנים האחרונות קימת מגמה גוברת והולכת למעבר לגלישה ברשת באמצעות המובייל. מאחר וכמעט כל אדם

המשך »

בניית אתר אינטרנט וסרטוני תדמית

סרטוני תדמית לעסק אחד האתגרים בניהול ותחזוקה של אתר אינטרנט הוא בגיוון ועדכון שוטף של התכנים שלו.  מעבר לתוכן של

המשך »

זה התחיל טוב.    

עברו בדיוק 30 שנה מאז ששמעתי לראשונה את המושג אינטרנט, ואני מרגיש שזה תזמון מצוין להתבוננות ראליסטית על המציאות הווירטואלית.

קראו לזה באותו השם, אבל זה נראה אחרת לגמרי. החיבור לאינטרנט היה יקר מאד ומבוסס על חיוג טלפוני למספר ייעודי. מהירות הגלישה הייתה איטית בצורה מחרידה, ואפשר היה לשמוע את אנחות המאמץ של המחשב בהעלאת הדפים לאוויר.

יוטיוב, פייסבוק ואפילו גוגל טרם הצטרפו לרשת, וחווית הגלישה הייתה נטולת חוויה. 

השלב הבא והמשמעותי בהתפתחות האינטרנט , היה מבחינתי השימוש בדואר אלקטרוני, ובעיקר לצרכי עבודה.

האי מייל הפך את הדיאלוג בין האנשים למשהו אישי, מיידי ובלתי תלוי ותרם לעלייה משמעותית בתפוקה וביעילות של העובדים והארגונים.

התרומם והתנפץ.

לקראת סוף שנות האלפיים , כולם ידעו מה זה אינטרנט בישראל,  הרבה בזכות יוסי ורדי והאקזיט של מיראביליס.

יאהו הייתה בזמנו הדומיין המוביל בשוק, אבל לא השכילה לתרגם את החלומות למזומנים.

אלפי מיזמים טכנולוגיים קמו באותה תקופה על בסיס החלום הזה, מרביתם הזויים לגמרי. "בהלת הזהב" טלטלה את האנשים, ולא רק את היזמים.

הרבה מאד משקיעים מוסדיים ופרטיים הפסידו באותה תקופה הרבה מאד כסף בגלל שנדבקו בוירוס האינטרנט. חלק מהם לא הצליחו להחלים, ופוטנציאל גדול של משקיעים ברעיונות טכנולוגיים "אמתיים" נמחק מהיקום.

התמסד והשתלט.

היום ברור הוא כי האינטרנט לא התנפץ בשנת 2000, אלא רק "חימם מנועים", ובעשור האחרון השתלט לחלוטין על שיגרת החיים שלנו.

בעוד יאהו ממשיכה לדשדש ולהמשיך לחלום בהקיץ, גוגל התחילה להרים את הראש והצליחה לפתח מודל עסקי שמצליח להפרות עד היום את כל תעשיית האינטרנט.

לפני כ-15 שנה הציעה יאהו לרכוש את גוגל בסכום חסר תקדים של מיליארד דולר. גוגל לא התבלבלה וענתה בסירוב. שווי השוק של גוגל פרץ לאחרונה את רף טריליון הדולר, ועוד היד נטויה.

הטוב, הרע והנורא

הטוב. האינטרנט תרם לעלייה משמעותית ברמת החיים שלנו.

שירותים רבים שהיו בעבר בתשלום , הוזלו משמעותית או ניתנים כיום בחינם.

יוטיוב היא דוגמה מצוינת לכך שהרשת מעניקה לנו גישה בלתי מוגבלת למוסיקה באיכות גבוהה ובחינם. נדיר למצוא היום אנשים שרוכשים דיסקים.

אפליקציות רבות המותקנות חינם על "הטלפון החכם" עוזרות לנו במשימות היום יומיות, כגון וויז, וואטסאפ וכו'.

נטפליקס והמתחרות שקמו לה לאחרונה, הורידו משמעותית את מחירי הצפייה, וגם הטלוויזיה, בעקבות הטלפון הסלולרי ,הפכה להיות "חכמה".

 הרע. האינטרנט פוגע באיכות החיים שלנו.

כדי להבין את הטענה, רצוי לבחון את ההשפעה שלה על הדור הצעיר, אשר נולדו לתוך מהפכת האינטרנט.

להלן מספר דוגמאות:

חברתי. שני בני נוער יושבים זה מול זה ומתקשרים רק באמצעות הנייד.

בריאותי. הילדים שלנו סובלים מכאבי גב וראש לעיתים קרובות מדיי.

זוגיות. מפגש מקרי ומרגש בפאב הוא דימיוני , תמונה ערוכה בטינדר הוא "הדבר האמיתי."

 

הנורא. פשע ותרבות וירטואלית.

הז'אנר של סרטי מערבונים הולך ונעלם, אבל רשת האינטרנט מחזירה אותנו לעולם של פושעים וכנופיות המשוטטות ופורעות במרחבים אינסופיים ורשויות חוק שפשוט מדשדשות אחריהם: מכתבי כופר ,עקיצות פיננסיות, הטרדות ופשיעת מין.

ולסיום, הרדידות של תעשיית הרייטינג בשילוב עם העצמה של תופעת השיימינג ,משתלטים בהדרגה על התרבות שלנו והופכים אותנו להיות הרבה פחות אנושיים.

ולכן, בהסתכלות על השפעת האינטרנט עלינו, השאלה היא מזמן  לא "האם הגולם קם על יוצרו" , אלא "האם אנחנו הופכים בהדרגה להיות גלמים".

 

כתב: אבי לבנטל